Tuesday, August 12, 2008

Aberdeen - Edinburgh

Det verkar svårt att lägga upp bilder med det stulna nätverk jag nu surfar loss på, så det får vara tillräckligt med text!

Igår landade vi i Aberdeen, ställde om klockorna och tog oss till vårt extremt söta B&B. Gubben som hade det skrattade och drog skämt konstant, och lagade dessutom jättegod frukost åt oss. Jag passade på att vara nostalgisk i Aberdeen, besökte mitt gamla universitet, gick genom parken bort till mitt studentrum, gick längs River Don, in på Lidl och köpte mina Bourbon Biscuits jag saknat enormt mycket, sen satte vi oss på stranden och fikade. Det blåste och var kallt och fuktigt, så som Skottland verkligen är 'sig själv i'.

I morse tog vi bussen till Edinburgh (jag passade på att sova hela vägen). Vi sov en stund till när vi kom fram, och börjar nog så smått ta tillbaka lite av den missade sömnen (jag räknar att jag förlorat 2-4 timmar sömn varje natt under den senaste veckan). Efter vi vilat superturistade vi ett par timmar - gick genom parken nedanför borgen bort till Calton Hill (en kulle med miljoner monument, men framförallt utsikt över hela stan, ända bort till havet), och sedan tillbaka hem via Royal Mile (turiststråket). Det har regnat ihållande men måttligt, och det ska verkligen bli skönt att duscha och mysa en stund!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home