Friday, August 15, 2008

Glenorchy guest house

Nu har vi efter tre dagar i Edinburgh, tre intressanta dagar, kört tvärs över Skottland. Från öst till väst, via ölbryggeriet Belhaven. Vi har kört, eller JAG har kört exemplariskt, bortsett från en liten incident i en rondell, eller förlåt cirkulationsplats. Vi har kört utmed Loch Lomond - storbritanniens största insjö - som är oerhört vacker med fina berg omkring. Och slutligen tagit oss ut på västkusten och bor nu 20 meter från vattnet, med utsikt över skotskt fastland på andra sidan inloppet.

Vi har just med gemensam ansträngning lyckats få syn på sälar från vårt fönster. Joding sa "det är Loch Ness-odjuret", jag sa "äsch, det är väl nån fågel". Så tog vi vår super-kikare, dvs. filmkameran, och zooooooooomade, och så var det SÄLAR!!

Om detta hus hade legat närmare verkligheten hade det varit värt ett tiotal miljoner, nu skulle jag gissa att man lätt kan köpa loss det för 5-600 000, svenska kronor förstås...

Fatta vilket höjdarläge, sälar på trappan!

Jag är nostalgisk utanför mitt gamla korridorrum i Aberdeen. Jag bodde rakt ovanför mitt huvud, på översta våningen.

Här snackar vi brittisk gentleman! Det pissregnar, och han håller paraplyet över sin flickvän, och står sjläv utanför

Edinburgh

Edinburgh castle på klippan, tagit från parken nedanför

Det är typiskt skottland-väder, precis som det ska vara.


När vi var på ölbryggeriet idag snodde jag några glasunderlägg där det stod mer positiva infallsvinklar på det skotska vädret, t.ex. "Scotland. The only country that measures annual rainfall in pints", "It's not rain, it's just beer you haven't drunk yet", och "In Scotland it rains 312 days of the year. Brilliant".

3 Comments:

At 01:56 , Blogger Mz B said...

Oh vad trevligt ni ser ut att ha. Det var väldigt fint i Edinburgh förra året när jag var där också, o ja tänkte på hur det var att hälsa på dig där.

Själv surfar jag Onzen sidor, har lyckats göra en bokning nu och ser framemot att åka på SPA i oktober. Ska leta upp hotell o stuff i Kyoto (the anagram city) också....

Idag är planen att ta det tokigt lugnt... men vi får se.. sådana planer har spårat ur tidigare... E lite sugen på odaiba... men vi får se...

kom hit snart...

 
At 10:29 , Blogger Svengbergson said...

Ta det lugnt i bilen Sara. Man måste inte samla speeding tickets i var land man besöker :)

 
At 20:41 , Blogger Daniel 小当 said...

Va trevligt det verkar! Kul med sälar, spekuleras att det kanske finns vithaj däruppe men det finns inga säkra bevis så var beredda med videokameran. :)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home