Saturday, August 30, 2008

På väg hem

ABZ, dvs. Aberdeen Airport, det är där vi är nu. Fast hur de lyckas förkorta det hela med ett Z på slutet är jag inte riktigt säker på. Aberzeeeen, kanske?

Vårt flyg sägs vara 20 minuter sent, så om Snäckan och Kanelbullen läser detta, så kan nu ju tänka att vi är 20 minuter senare än planerat - så ni får hålla ut ett tag till innan ni får den stora äran att skjutsa oss från Lund C till Kämnärsrätten - där allt händer!

Vi har just köpt ett litet mjukisdjur till Melvin - vår älskling - ett Loch Ness-monster, förstås! Jag fick inte lov att ta det monstret som spelade säckpipa, dumma Joding. Alltså, det spelade en melodi när man tryckte på det, fast det lät inte direkt som säckpipa, mer som det där instrumentet som spelar happy birthday i födelsedagskort. Kort-instrumentet, helt enkelt.

Jag har köpt 12 double chocolate cookies från Millie's, som jag saknat sedan jag åkte härifrån sist, och som jag antagligen kommer sakna snart igen. Dessutom har jag köpt 9 paket Bourbon biscuits - skitgoda asbilliga kakor från Lidl. Har letat i säkert 5-6 Lidl-affärer i Sverige, men ingen har sålt dessa genialiska kakor. De kostar 46 pence för 200g jättegoda kex med chokladfyllning emellan (det är MYCKET godare än vad det låter), 46 pence - typ 5-6 kronor. Jag köpte visst 9 paket. Vilket gjorde att mitt handbagage, proppfullt med olika kakor, blev alldeles för tungt för säkerhetskontrollen, och jag tvingades checka in mina kakor. De kommer ju vara helt krossade när de anländer. Kanske. Får se. Fast de kommer ju vara goda ändå. Annars ska jag stämma SAS. På 9x5 kronor...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home