Wednesday, October 29, 2008

Balkongen - tick!

Nu har jag städat av balkongen, slängt döda blommor och gammal jord, och tagit ner nätet. Balkongen är återställd till AF-standard, dvs. lätt avsopad. Visserligen var den inte ens lätt avsopad när vi flyttade in, men jag kände att jag kunde kosta på den en sopning ändå.

Det som återstår nu är att skruva loss balkonglådorna från räcket. En skruv på varje balkonglåde-hållare sitter nämligen orubbligt fast (t.o.m. när jag gick hårt åt den med en skruvdragare). Får nog ge mig på dem med en bågfil och såga av skruvhuvudet...
Det ska bli så kul att flytta, och det blir inte sämre av att det nu är två unga bröder som ska flytta in i lägenheten - undrar hur surpuppan under ska klara av det. Vi hade en fest på 1.5 år, och hon gick i taket. När jag har det tråkigt ska jag roa mig med att tänka på hur ofta de nya hyresgästerna kommer spela hög musik sent =). 

1 Comments:

At 06:40 , Blogger Oban said...

Duktig du är som både skriver, jobbar och städar. Heja heja.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home