Monday, November 10, 2008

Spontanmys

Det är viktigt att mysa duktigt, speciellt när man inte har mycket tid för det. Igår mös vi och firade att det är så himla bra att vi har träffats. Alla ljusstakar är nerpackade, så jag fick desperat rota i glasinsamlingen och skramlade ihop en stenbitrom-burk och en röd vinbärsgelé-burk och tillverkade två oerhört smakfulla ljusstakar (sådana här kommer hela släkten få i julklapp). Vi lyckades dessutom kyla en flaska skumpa, utan att explodera den över hela frysfacket - bara det. 

Tre månader sedan vi gifte oss, och sedan den genialiska filmen 'Svensson söker Bonde' hade premär. Det fick klart firas med plankstek. Dessutom en nypåfunnen variant som joding kallar tomte-planka (luta huvet åt vänster, och tänk till en tomteluva).
Han är så finurlig min Joding. Och snygg, rar, omtänksam och underbar! Inte att undra på att jag är kär!

(en vecka kvar tills nya bloggen har premiär, och vi äntligen kan åka till vårt hus)

2 Comments:

At 10:54 , Blogger Svengbergson said...

Hmmm... Jag tycker att jag känner igen den där stenbitsromsburken...

Var det inte så att den verkligen användes som ljusstake, då svågern av sparsamma skäl bara hade 2 "snöbollsljusstakar" förr i tiden..? Helt klart lik iaf :)

Du Sara, är han bara hälften så bra som bror sin, så förstår jag verkligen att han fått dig på fall!

Ska bli så kul att ses nästa vecka! Kramar!

 
At 15:15 , Blogger Sister Sweden said...

Jo, stenbitsromsburken har funnits med tidigare, men så hade jag äntligen kastat den - och vad hände? Jag blev tvungen att rota fram den igen! Tecken? Nej, det är det inte. Den ska kastas alldeles snart igen, eller kanske packas in i julklapp till någon, måste ju spara pengar nu va! =)

Sån tur vi haft och hittat varsin sådan klippa! Ses på måndag, wohoo!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home